Arla morgonstund...

Nu äntligen börjar förkylningen släppa taget!!
Känner att jag varit på bättringsvägen n u ett par dagar, och igår kände jag ett enormt sug på att komma iväg åh röra på fläsket ;)
Sagt och gjort! Så i hoppade jag (läs krälade) upp ur sängen, för att snabbt som ögat får tyst på mobilens alarm, som låg åh gastade på köksbänken klockan 04... Ville inte att resten av familjen skulle vakna den tiden. Morgonstunden med ett helt tyst hus känns helig, så den är jag rädd om!!
Nu skulle det visa sej att jag inte hade något att oroa mej över... Barnen fick mutas upp ur sängen när det var dax att åka klockan 6 :)
Hur som helst, så drog jag på mej både underställ, fleece och sedan överdragsklderna, och gav mej ut i den tidiga vintermorgonen, eller sena natten, vilket man nu föredrar att kalla den ;)
Termometern visade -10 grader, månen lyste upp vägen genom skogen för mej och Affe, när vi fyllde på systemet med en massa frisk luft och härlig energi!
Väl hemma, efter 6 km, så fräste jag ur resterna av min förkylning, och nu måste jagsäga att jag känner mej riktigt frisk igen!
Även denna förkylning motades i grind, förmodligen av superblåbären som jag får i mej varje dag! Väl värda varenda krona!!!



Nu ska jag nog ta mej för lite kökssysslor på jobbet, så återkommer jag förmodligen senare idag, med uppdateringar om min och N´s "gå ner i vikt utmaning"...

PS. Bilden är inte direkt från morgonpromenaden... Den tiden jag var ute, så var det liiiite mer bäcksvart ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0