Underbara Måndag

04:00 PIIIIP ringde väckarklockan!! Tänder ljus, tänder i spisen fyller på kroppen med vatten, sitter en stund i lugn och ro, viker tvätt, laddar en ny maskin, och sen, vid 04:40 sätter jag mej i bilen och gasar mot byn, och Pacegym.
I normala fall, så joggar jag en halvmil på löpbandet, men de sista veckorna har jag fått  mer och mer känningar av benhinnorna, så nu skippar jag joggandet, och det är nu utbytt mot 5 km roddmaskin. Som grädden på moset, eller pricken över I om ni föredrar det, så förbränner rodd mer kalorier än bådet crosstrainer och löpband sägs det, så då pasar det ju bra då!!

Sedan under dagen blir det en härlig timme på skogspromenad, och för att avsluta på samma sätt som jag började, 60 min förlösande, underbar, fantastisk, härlig, energigivande AfroPower!!

Den här dagen kommer bli bra, det har jag bestämt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0